EGY TIZENNYOLCADIK SZÁZADI BRÜSSZELI KÁRPIT KORTÁRS PARAFRÁZISAI
„A közös mű koncepciójának ötlete Száraz Marikától, a Dobrányi Ildikó Alapítvány kuratóriumának tagjától származik: „idő-híd”-gondolatával abból a tapasztalatból indult ki, hogy a töredékesen napvilágra kerülő múltbeli műtárgyak rekonstruálásához az épen maradt részek adnak támpontot. Gyakorló kárpitművészként elképzelte, hogyan pótolnák ki egy klasszikus brüsszeli kárpit hiányzó részeit saját, mai felfogásuk és technikai eljárásuk szerint a különböző szövőstílust képviselő kortárs alkotók, miközben ki-ki a maga módján igazodik az eredeti kárpit témájához, forma- és színvilágához. Minthogy jelen esetben szerencsére teljesen ép műről van szó, az imitált hiányok kitöltésekor a kötelező restaurátori akríbiát alkalmazott képzelettel dúsító alkotók pótlás- parafrázisai mintegy az eredetire visszahelyezhető idézeteket szőhettek. A mesterségesen kitakart részletek, illetve a művészek száma az Európai Unió tagállamainak számára utal. Azt reméltük – és várakozásaink minden jel szerint beválnak -, hogy a műfajnak elkötelezett, de egymástól szükségképpen elszigetelten dolgozó alkotók között megindul, illetve felélénkül a párbeszéd, és a közös munka ösztönző hatására kialakuló hosszú távú együttműködés szavatolja a megújuló európai szövött kárpit fennmaradását.” (Schulcz Katalin: Európa szövete. In: Hegyi Ibolya, Schulcz Katalin (szerk): Európa szövete. [katalógus], Dobrányi Ildikó Alapítvány, Iparművészeti Múzeum, Budapest, 2011, 21.)